Θέατρο Ρόδα Είμαι Ένας ή Πολλοί;
Η πρακτική της Εργασίας του Γκουρτζίεφ μέσα από τη Θεατρική Εμπειρία
- Κατηγορία
- Βιβλία
- Κωδικός
- B012
- Σκηνοθέτης
- Μαρία Περετζή
ISBN13 | 978-960-9970-84-6 |
Εκδότης | Εκδόσεις: 3Α |
Συγγραφέας | Δημήτρης Γασπαράτος |
Χρονολογία Έκδοσης | 2015 |
Αριθμός σελίδων | 381 |
Διαστάσεις | 21cm x 14cm |
Περιγραφή
Θέατρο Ρόδα Είμαι Ένας ή Πολλοί;
Η πρακτική της Εργασίας του Γκουρτζίεφ μέσα από τη Θεατρική Εμπειρία
Λίγοι θα παραδεχόντουσαν ότι αδιαφορούν παντελώς για κάθε έννοια πνευματικότητας, ότι δεν έχει κανένα πραγματικό νόημα για τους ίδιους. Αλλά το ερώτημα είναι, πόση αξία έχει η πνευματικότητα για εμένα. Τι κάνω για να την αναζητήσω, τι κάνω για να την κάνω μέρος της ζωής μου;
Η απάντηση που έχουνε δώσει στα ερωτήματα αυτά τα μέλη της Ομάδας ΡΟΔΑ περνάει μέσα απο την διαδικασία της συμμετοχής τους στην εδραίωση μιας ζωντανής παράδοσης Θεάτρου του Ιερού. Ακολουθώντας τον δρόμο που άνοιξε ο Γ.Γκουρτζίεφ, ασχολούνται με το Θέατρο μέσα απο τη διαλογιστική πρακτική της διδασκαλίας και των ασκήσεων του μεγάλου Έλληνα φιλόσοφου του Πόντου.
Πόσο όμως είναι όλα αυτά πραγματικά; Πόσο αληθινά πνευματικές είναι οι δραστηριότητες στη ΡΟΔΑ και πόσο πραγματικές οι εμπειρίες των μελών της, αυτές που εμφανίζονται σε τούτο το βιβλίο; Πόσο αληθινές είναι οι παρατηρήσεις που έχουν καταγραφεί; Με πόση ειλικρίνεια έχουνε ειπωθεί; Εαν η Εργασία πάνω στον Εαυτό δεν είναι ολοκληρωμένη, ο άνθρωπος κινδυνεύει να μείνει έρμαιο του εγωισμού του, παραπαίοντας ανάμεσα στην αυταπάτη και τη παράνοια. Η Εργασία με τη ΡΟΔΑ είναι για όσους αντέχουν να δουν τον Εαυτό τους αμερόληπτα, αντικειμενικά, όπως τους βλέπουν οι άλλοι, αυτοί που τους κοιτάν’ απ’ εξω.
Μαρία Περετζή
(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Στο βιβλίο εξηγείται ο στόχος και οι επιδιώξεις του Θεάτρου του Ιερού, της θεατρικής παράδοσης που, από το 1991 δημιουργεί η Ρόδα υπό την καθοδήγηση της κυρίας Μαρίας Περετζή: οι ηθοποιοί διερευνούν τη δυνατότητα να δουν αντικειμενικά τον Εαυτό τους και τη συμπεριφορά τους. Στην επιδίωξη τους αυτή έρχονται αντιμέτωποι με τις τυποποιημένες τους αντιδράσεις και τις μη-αυθεντικές εικόνες που έχουν για τον Κόσμο, οι οποίες τους κλείνουν το δρόμο προς την άμεση σχέση που θα μπορούσαν να έχουν, και με το ρόλο τους στο θέατρο αλλά και με την ίδια τους τη ζωή.
Το Θέατρο Ρόδα, πρωτοπορώντας, τολμά και πραγματοποιεί μια βαθιά τομή στο θέμα της πνευματικής ανάπτυξης και της σχέσης της με τη θεατρική εμπειρία. Στο βιβλίο «ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ Ή ΠΟΛΛΟΙ;» που μόλις κυκλοφόρησε, τίθενται χωρίς περιστροφές τα κεντρικά ερωτήματα σχετικά με τα προσωπικά εμπόδια που συναντά ο ηθοποιός του Θεάτρου του Ιερού αλλά και, γενικότερα, ο άνθρωπος στην προσπάθειά του να ασκηθεί, για να εργαστεί εσωτερικά.
Τα κείμενα του Δ. Γασπαράτου και των υπόλοιπων μελών της Ομάδας Ρόδα που συγγράφουν στο βιβλίο, αποτελούν σπάνιες μαρτυρίες του πνευματικού αγώνα που κάνει ο ηθοποιός ακολουθώντας και εφαρμόζοντας πρακτικά τη διδασκαλία του μεγάλου Έλληνα φιλόσοφου Γεώργιου Γεωργιάδη (Γκουρτζίεφ)
Μαρία Μαρή - Θεατρολόγος 18-07-2022 Theaterstage
'...Πρέπει να σημειωθεί η άψογη κίνηση απολύτως συντονισμένη και μελετημένη με τη μουσική και συνεπώς με τα φωνητικά που συνοδεύουν την παράσταση και την όρχηση των χορευτών. Νομίζει ο θεατής ότι όλοι οι συντελεστές βρίσκονται σε κάποιον διαλογισμό και βέβαια ο κοινός στόχος είναι η επικράτηση του Καλού, η Ειρήνη, η συμφιλίωση με τους εχθρούς, η ανύψωση σε επίπεδο θεϊκό.
Μια ιδιαίτερη παράσταση που μοιάζει με παραμύθι. Ένα εντυπωσιακό θέαμα με φανταστικά κοστούμια και μάσκες, έντονη ή και χαριτωμένη κίνηση με ζωντανή μουσική και τραγούδι..."
Ευθύμης Παράς 19/7/2022 Jass Blues Rock.gr
"...Η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ μας έχει συνηθίσει σε παραστάσεις πολύ υψηλού επιπέδου περιεχομένου είτε σε νοήματα είτε σε δουλειά που κάνει για να περάσει το μήνυμα της. Όλοι οι συντελεστές συμβάλουν σαν ένα σύνολο που τελικά καταλήγει να βάζει «Τάξη στο Χάος».
Η Ομάδα ΡΟΔΑ, με ιδρύτρια τη Μαρία Περετζή, δημιουργεί εδώ και 30 χρόνια. Μια πληθώρα ευνοϊκών κριτικών από ευρύ φάσμα του Ελληνικού τύπου και διεθνών τηλεοπτικών καναλιών, όπως το CNN, αναγνωρίζουν την ποιότητα των θεατρικών και μουσικών παραγωγών της. Το βλέμμα και ο τρόπος δουλειάς της έχουν γίνει κινηματογραφικό θέμα (Ντοκιμαντέρ «Στο κέντρο του κύκλου», Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2017). Το Βραβείο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ (2014) έχει απονεμηθεί στο μέλος της Δημήτρη Γασπαράτο για την ερμηνεία του ως Γκιλγκαμές στο ομώνυμο θεατρικό έργο της ΡΟΔΑ.
Αξίζει να αναφερθεί εδώ όλη η ομάδα που δίνει τον δικό της καλύτερο εαυτό κάθε φορά και τιμά το Ίδρυμα Γκουρτζίεφ...."
Διαμαντής Μπασαντής (Απογευματινή της Κυριακής, 15-02-2009)
"....Το θέατρο ΡΟΔΑ (μια ομάδα καταρτισμένων και ταλαντούχων επαγγελματιών και ερασιτεχνών) εγκύπτει εδώ και αρκετά χρόνιασε αυτό που ονομάζει "Ιερό Θέατρο"... (Στην παράσταση "Αλκιβιάδης, Άγιος) Δύο ήταν τα πολύ σημαντικά στοιχεία.
Το πρώτο η διαφορετική ανάγνωση της προσωπικότητας του Αλκιβιάδη κυρίως μέσα από αποσπάσματα του Πλάτωνα και τον Θουκυδίδη... Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο της παράστασης ήταν οι εντυπωσιακές ζωντανές αναπαραστάσεις επί σκηνής των Ελευσινίων και των Καβείριων Μυστηρίων, καθώς και των Μυστηρίων του Πανός.
Παρουσιάσεις εξαιρετικές που ανέδειξαν τόσο την ιστορική σπουδή της ομάδας όσο και τη θεατρική τολμηρότητά της..."