Αναζητητές
RODA Gurdjieff MUSIC
- Κατηγορία
- Μουσική
- Κωδικός
- M001
- Μουσικός
- Τάκης Πατερέλης
Ηχογράφηση, Sound Engineering, Mastering | Παναγιώτης Γασπαράτος. |
Studio Manager | Σταύρος Κάππας. |
Φωτογραφίες | Ορφέας Περετζής. |
Μακέτα Εξωφύλλου | Νικόλας Αρμης. |
Πρωτότυπο Έργο Εξωφύλλου | Μαρία Περετζή. |
Περιγραφή
CD Index
- Religious Ceremony
- Armenian Song
- Persian Dervish
- Sayyid Chant and Dance No 10
- Dervish Dance
- Marche Alerte
- Kurd Melody for two Flutes
- Asian Song No 40
- Religious Ceremony
- Sayyid Dance No 18
- Caucasian Dance
- Sayyid Dance No 31
- Religious Ceremony
Μουσική: G.I Gurdjieff
Πρωτότυπη μεταγραφή για πιάνο: Thomas de Hartmann
Παραγωγή: Μαρία Περετζή
Διεύθυνση Παραγωγής: Δημήτρης Περετζής
Συντελεστές
Μαρία Περετζή – Διεύθυνση, Ενορχήστρωση.
Τάκης Πατερέλης – Πιάνο, Σαξόφωνο, Φλάουτο.
Πία Πιερράκου – Φωνητικά, Πλήκτρα.
Γιώργος Ντούνης – Κρουστά.
Δημήτρης Γασπαράτος – Κιθάρα, Μπάσο, Κρουστά, Φωνητικά.
Γιώργος Ταμπάκης – Κιθάρα, Κρουστά, Didgeridoo.
The RODA Choir – Φωνές.
Περιεχόμενα
Η μουσική του Γκουρτζίεφ και η Εργασία
Η «Εργασία», όπως αναφέρεται γενικά η πρακτική των ιδεών του Γκουρτζίεφ, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα μεθόδων, οργανώσεων, φορέων και ομάδων εργασίας που συνδέονται ιστορικά με τον Γκουρτζίεφ. Η μουσική του χάνει το νόημα της αν θεωρείται απλώς ως «τέχνη». Ο Γκουρτζίεφ ήταν κάτι πολύ παραπάνω από συνθέτης η μουσική του είναι αναπόσπαστο μέρος της διδασκαλίας του. Διέκρινε τη μουσική, όπως και όλες τις τέχνες, σε «αντικειμενική» και «υποκειμενική». Υποκειμενική θεωρούσε τη μουσική που παράγει τυχαίες αντιδράσεις στους ακροατές της, ένα προϊόν της ελλιπούς γνώσης των αποτελεσμάτων των δονήσεων στο κοινό. Από την άλλη πλευρά, θεωρούσε αντικειμενική τη μουσική η οποία, βασισμένη στην ακριβή γνώση των νόμων που διέπουν την ανθρώπινη αντίληψη, παράγει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα στην κατάσταση του ακροατή.
Ο Γκουρτζίεφ μίλησε για την πιθανότητα ότι η σωστή μελέτη των μουσικών δονήσεων, θα μπορούσε να οδηγήσει στην κατανόηση των νόμων ολόκληρου του σύμπαντος. Αυτή είναι μια οπτική της Φύσης που σήμερα, υπό το φως της γενικής θεωρίας των Δονούμενων Χορδών της σύγχρονης Φυσικής, φαίνεται να έχει ένα πολύ ρεαλιστικό περιεχόμενο. Με τον τρόπο που περιέγραψε τα στάδια της δημιουργίας και της εξέλιξης μέσα από τους νόμους των δονήσεων, φαίνεται να έχει προτείνει μια συμμαχία ανάμεσα στη μουσική και την επιστήμη που πηγαίνει πίσω στην Πυθαγόρεια προσέγγιση του κόσμου.
Η μουσική του δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε «σύγχρονη», ούτε «κλασσική» βρίσκεται απλώς μπροστά από την εποχή της. Χωρίζεται σε τρεις χρονικές περιόδους: η πρώτη περιλαμβάνει τη μουσική του μπαλέτου «Η πάλη των Μάγων» και τη μουσική για τις Κινήσεις που δίδαξε ως το 1918. Η δεύτερη περιλαμβάνει έργα που ολοκληρώθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1920 στο Fontainebleau, σε συνεργασία με τον Thomas de Hartmann και αναφέρεται ως «Μουσική Gurdjieff-de Hartmann». Η τρίτη περίοδος επικεντρώνεται στους αυτοσχεδιασμούς που έπαιζε ο Γκουρτζίεφ με το μικρό του αρμόνιο μετά τα δείπνα που οργάνωνε για τους μαθητές και τους προσκεκλημένους του στο διαμέρισμα του στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και μέχρι το θάνατό του το 1949.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΩΝΙΤΗ
Hμερομ. δημοσίευσης: 06-09-13
Ήμουν στη μουσική παράσταση της ομάδας Ρόδα
Η μουσική ομάδα «Ρόδα» τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στην ερμηνεία /
παρουσίαση της μουσικής του G.I. Gurdjieff, ενός Έλληνα μύστη και φιλοσόφου από τον
Πόντο που κατέγραψε μουσικές (δηλαδή ήχους και ρυθμούς ) από τα βάθη της Ασίας,
παρουσιάζοντάς μας έτσι έναν ολόκληρο μουσικό κόσμο που φέρνει κοντά τη Δύση με την
Ανατολή. Υπ’ αυτή την έννοια, ο Gurdjieff υπήρξε πρωτοπόρος της λεγόμενης world music
και ότι κατέγραψε σημειογραφικά (με τη συνεργασία του μαθητή του Tomas de Hartmann )
λογίζεται ως απόλυτα σύγχρονη μουσική. Ουσιαστικά, πρόκειται για trance γοητευτικότατη
και μυστηριακή, στοιχεία της οποίας μπορούμε να συναντήσουμε σε σύγχρονους
«μινιμαλιστές» συνθέτες όπως ο Steve Reich, ο Philip Glass κ.ά. Εξάλλου, τη μουσική του
Gurdjieff έχουν παίξει μουσική μεγάλου διεθνούς βεληνεκούς όπως ο Keith Jarrett…Η
μουσική ομάδα «Ρόδα», ερμηνεύει τη μουσική με θρησκευτική σχεδόν ευλάβεια,
αναδεικνύοντας τον πλούτο της σε όλες του τις λεπτομέρειες. Έτσι φτιάχνει έναν ολόκληρο
ηχητικό κόσμο που δένει αρμονικά με την video art ταινία του Ορφέα Περετζή που
προβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια της συναυλίας (η παράσταση παίχτηκε στις 2, 3 και 4/9
στο Θέατρο Ρεματιάς ενώ έχει παρουσιαστεί και παλαιότερα στο Μέγαρο Μουσικής ). Το
αποτέλεσμα ως συνδυασμός μουσικής και κινούμενων εικαστικών – με σκηνές / κινήσεις
τόσο από την καθημερινότητα όσο και από την ιστορική πραγματικότητα –
δίνουν τη συναρπαστική όψη μιας πνευματικότητας που είναι προσβάσιμη σε όλους. Η μουσική του
Gurdjieff είναι γοητευτική και ταξιδιάρικη…