Θέατρο Ρόδα Κινούμενοι Καθρέφτες
Μια ψυχολογική προσέγγιση στην θεατρική διδασκαλία
- Κατηγορία
- Βιβλία
- Κωδικός
- B013
- Σκηνοθέτης
- Μαρία Περετζή
ISBN13 | 978-960-7895-85-1 |
Εκδότης | ΚΟΑΝ |
Συγγραφέας | ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΑΚΡΗ |
Χρονολογία | 01/01/2007 |
Αριθμός σελίδων | 320 |
Διαστάσεις | 21cm x 14cm |
Εξώφυλλο | Μαλακό εξώφυλλο |
Περιγραφή
Θέατρο Ρόδα Κινούμενοι Καθρέφτες
Μια ψυχολογική προσέγγιση στην θεατρική διδασκαλία
Πνευματικότητα είναι η αναζήτηση του πνεύματος μέσα μου, τώρα, ετούτη την στιγμή. Εκεί στοχεύει το θέατρο ΡΟΔΑ. Αυτή είναι η βασική αρχή του Θεάτρου του Ιερού.
Η πειθαρχία που χρειάζεται ο ηθοποιός στην απόδοση του ρόλου του και για να στηθεί η παράσταση είναι ένας φυσικός σύμμαχος σε αυτή την αναζήτηση. Το να γνωρίσω τον εαυτό μου σημαίνει ότι μπορώ να δω την συμπεριφορά μου να καθρεφτίζεται και πάνω στους συνεργάτες μου, τους κινούμενους καθρέφτες που με περιβάλλουν. Με τον τρόπο αυτόν η θεατρική παιδεία μπορεί να γίνει ουσιαστικό εργαλείο εσωτερικής γνώσης, πράγμα που πάντα ήταν και πάντα είναι ο σκοπός ύπαρξης του Θεάτρου του Ιερού. Αυτή είναι η δυνατότητα που διερευνά η ΡΟΔΑ.Το θεατρικό ρεπερτόριό της και τις αρχές της μυθοπλασίας της η ΡΟΔΑ τα βρίσκει στους βασικούς μύθους της ανθρωπότητας, στις ιστορίες με τις οποίες μεγάλωσαν οι πολιτισμοί του πλανήτη μας.
Τελικός στόχος, η αφήγηση της βασικής αλήθειας: η προσπάθεια να γνωρίσω τον εαυτό μου είναι το μόνο που μπορεί να δώσει νόημα στη δράση μου στον κόσμο. Αυτό είναι το στοιχεία που έχουν κοινό και μοιράζονται μεταξύ τους όλοι οι μύθοι, όλα τα ιερά κείμενα, όλη η αληθινή φιλοσοφία του κόσμου μας.
Μαρία Περετζή
(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Η Ιφιγένεια Μακρή αφού τελείωσε το διδακτορικό της και το μεταδιδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, εργάστηκε ως κλινική ψυχολόγος στο Λος Αντζελες και στο Σαν Φρανσίσκο. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1991 και, απο τότε, η επαγγελματική της δραστηριότητα επικεντρώνεται στον χώρο της υγείας και της ψυχοθεραπείας.
Εχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά πάνω σε θέματα ψυχολογικών διαταραχών. Θεωρεί ωστόσο, ότι η σύγχρονη ψυχολογία, δεσμευμένη απο την μεθοδολογία της, δεν έχει μπορέσει να προσεγγίσει ακόμη θέματα στον χώρο της αναζήτησης του ανθρώπου για το Ιερό, εκείνο που υπερβαίνει την προσωπικότητα και αγγίζει τον βαθύτερο εαυτό. Μαθητεύει στη Μαρία Περετζή απο το 2000 όχι σαν ψυχολόγος αλλά σαν ένας άνθρωπος που απορεί μπροστά στο μυστήριο της ύπαρξης, αυτό που διερευνά το Θέατρο ΡΟΔΑ.
Εφη Κανακουσάκη
Ηθοποιός
Μόνο πολλά - πολλά Συγχαρητήρια μπορώ να πω, σε όλους του συντελεστές, και στην κα Περετζή. Πάντα πιστή στον πολιτισμό, στον κλασικό και στον πανανθρώπινο ψυχισμό και αξίες. Τα έργα που ανεβάζει διέπονται πάντα από την ιερότητα της μυσταγωγίας. Η εξαιρετική συνοδεία ζωντανής μουσικής και ηχητικών μας θυμίζουν ουρανιες μελωδίες. Η εμπνευσμένη κατασκευή κοστουμιών και μασκών δίνει το μέγεθος του θείου και των αξιών που πρεσβεύει το κείμενο. Οι ηθοποιοί εκπαιδευμένοι, άφησαν τις δυνατότητες τους να παρασύρουν στη μαγεία τους. Πολλά συγχαρητήρια πολλές και καλές εξορμήσεις.
Λένα Σάββα 17-07-2022 Θέατρο.gr
Ονειρεμένα τα κοστούμια της παράστασης, υπέροχοι οι χοροί της ομάδας. Οι ερμηνείες ισάξιες ενός έπους και η ζωντανή μουσική άκρως υποβλητική. Οι θρησκευτικοί ψαλμοί με ακούσματα όπερας, η μελωδικότητα του πιάνου και ο ρυθμικός ήχος των κρουστών με τα φωνητικά, δημιουργούν ένα ηχητικό τοπίο που χαρίζει στον θεατή την εμπειρία του ιερού.
Η σκηνοθεσία γρήγορη και ζωντανή, εντυπωσιακά δονούμενη, δίνει ροή στο κείμενο κρατώντας τον θεατή σε συνεχή εγρήγορση. Όλη αυτή η πανδαισία χρωμάτων, εικόνων, ήχων και δράσης, περνάει μέσα σου, σε μυεί σε αυτή την παλιά όσο και απίστευτα σύγχρονη πραγματικότητα.